Sprzegło , poślizg...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lipekgrzes
    Classic
    • 2009
    • 9

    Sprzegło , poślizg...

    -na pozatku Jasna Gore bedziesz mial z prawej, wiec objezdzas po lewej JG
    -Plyt nie ma jest betonowka ale gladziutka (prze kilka km jest centymetrowa tarka odczuwalna przy wiekszych predkosciach), ale A4 ma ze 2 lata wiec noofka sztuka. Plyty sa tylko od Ilowy do Boleslawca (w strone Wrocka) w druga tez jest gladko
    -zadnych karmnikow nie ma, tylko czasem ciemna octavka gania, ale pow. 210 nie daje rady.
    Od zjazdu na Zgorzelec/Jedrzychowice przez boleslawiec jakbys pojechal A18 to do Ilowy jest 49km.
    Z wrocka do Ilowy robie w 1h i to nie przy max predk (srednio kolo 170)
    Z ilowy masz 40 km ale jest pusto i szybko sie przelatuje.

    [ Dodano: Sro 12 Mar, 08 12:41 ]
    tarka na A4 odczuwalna tylko na kierownicy, nie w kabinie
  • arthek
    Classic
    • 2007
    • 28

    #2
    Sprzegło , poślizg...

    Autko 1,9 TDI ASZ 96 kW, 180 kkm przebieg, wirus by Ali od ~ 3 miechów i ....nagle dziś zauważyłem na 5 i 6 biegu,jak depnę 8) w podłogę przy obrotach w zakresie ~ 2200-2500 to wyrażnie czuć poślizg sprzęgła :evil:
    Generalnie nie łoję bardzo, autko używam bardziej "transportowo" nie "racingowo" .
    Niutki po virusie na poziomie 370 Nm / 2500 obr min, więc powinno być ok.
    Co prawda sprzęgło seria , ale chyba jeszcze nie pora na nie.Jak było cieplej to zupełnie nic się nie działo.Dać sobie spokój i czekać do wiosny ,czy rozglądać się na nowym sprzęgłem ? :roll:
    Powered by Gnój !
    Variantsport by Ali MT Katowice
    Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
    1,9 TDI ASZ ++
    162 PS @ 369 Nm

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #3
      Pora, pora Jak przejżysz forum, to dowiesz sie, że w ASZetach były problemy ze sprzęgłem (np. Bendi, MiśkieWAW, ja i jeszcze chyba ze 2 kolegów sie przyznało) Jesli zrobiłeś 180 tyś. to i tak jakiś ewenement

      Sam osobiscie miałem problemy po ok.40 tyś., pierwsze objawy sporadycznie i własnie gdy zrobiło się zimniej...moja walka na gwarancji z ASO trwala blisko..10tyś. km bo co do nich przyjechałem było dobrze.Przy 50 tys. zmienili docisk (i tylko docisk) na gwarancji, potem przejechałem, chyba kolejne 30 tys (pierwsza wymiana przy 50tyś.) i ...zmieniłem sprzęgło na nowe od ARLa.Teraz mam 152 tyś. i narazie jest ok.Na virusuie zrobiłem prawie 140tys.

      Komentarz

      • arthek
        Classic
        • 2007
        • 28

        #4
        Zamieszczone przez arci9
        Pora, pora Jak przejżysz forum, to dowiesz sie, że w ASZetach były problemy ze sprzęgłem (np. Bendi, MiśkieWAW, ja i jeszcze chyba ze 2 kolegów sie przyznało) Jesli zrobiłeś 180 tyś. to i tak jakiś ewenement

        Sam osobiscie miałem problemy po ok.40 tyś., pierwsze objawy sporadycznie i własnie gdy zrobiło się zimniej...moja walka na gwarancji z ASO trwala blisko..10tyś. km bo co do nich przyjechałem było dobrze.Przy 50 tys. zmienili docisk (i tylko docisk) na gwarancji, potem przejechałem, chyba kolejne 30 tys (pierwsza wymiana przy 50tyś.) i ...zmieniłem sprzęgło na nowe od ARLa.Teraz mam 152 tyś. i narazie jest ok.Na virusuie zrobiłem prawie 140tys.
        Czyli przy "zdrowym" sprzęgle po virusie nie powinien się pojawiać żaden poślizg sprzęgła, przy żadnych obrotach ? Nawet jak jest zimno ?
        Sprzegło ARLa jest większe ? Do ASZeta wchodzi plug&play ?
        (pewnie trzeba zmieniać kpl : dwumas , docisk, sprzęgło) :roll:
        Powered by Gnój !
        Variantsport by Ali MT Katowice
        Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
        1,9 TDI ASZ ++
        162 PS @ 369 Nm

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez arthek
          Czyli przy "zdrowym" sprzęgle po virusie nie powinien się pojawiać żaden poślizg sprzęgła, przy żadnych obrotach ? Nawet jak jest zimno ?
          Sprzegło ARLa jest większe ? Do ASZeta wchodzi plug&play ?
          (pewnie trzeba zmieniać kpl : dwumas , docisk, sprzęgło) :roll:
          sprzegło po 180kkm nigdy nie bedzie miało fabrycznej wytrzymałości
          sprzegło od ARL jest identyczne

          u mnie przy przebiegu 50kkm wymieniono tarcze a nie docisk jak u arciego i tez sie uspokoilo i pomimo 190KM i 400Nm trzymało bez problemu
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • arci9
            RS
            • 2004
            • 2007

            #6
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            u mnie przy przebiegu 50kkm wymieniono tarcze a nie docisk jak u arciego i tez sie uspokoilo i pomimo 190KM i 400Nm trzymało bez problemu
            A np.Bendi, który ma prawie identyczną sytuację jak ja (czyli zmiana docisku, potem we własnym zakresie sprzęglo do ARLa) z miesiac temu albo dwa mimo, że ma mniejszy przebieg mówił, że zaczynają sie kolejne poslizgi....(ale nie wiem jak zakończyla sie u Maćka sprawa, moze sam dopisze na forum ) - dodam , że też ma virusa na ok. 160km 390NM

            Komentarz

            • Doba
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 357
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Hehhe to o dziwo sprzęgło w kolegi Szkodzie wytrzymało 250tys km i był to oryginał od nowości. Nawet nadawało się jeszcze do jazdy
              MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

              Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


              # # # # # # # # # # #

              Moja O2
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

              Komentarz

              • iksik2
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 844

                #8
                Mi też dzisiaj sprzęgło zaczęło się ślizgać ;( Po programie było ok, teraz jak zrobiło się chłodniej niestety jak wdepnę poniżej 2500 obr to się ślizga - właśnie w zakresie 2200-2500 (co prawda na razie nie za każdym razem no ale czas zacząć je oszczędzać) Tyle że ja mam ALH a tam wiadomo jak ze sprzęgłami sytuacja wygląda. Zaczynam przekopywać forum w tym temacie ale może ktoś tak na szybko podpowie czy jak coś to wymiana całego czy właśnie sam docisk i ewentualnie tarcza? Aha, przebieg 95tys km a samochód niedługo będzie miał 7 rok
                o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  ja sie ciesze ze u Was tyle sprzegla wytrzymaly, ale chcialbym zwrocic Wasza uwage ze ASZty maja taki lub wiekszy moment w serii jak u Was pojawia sie po programie i to ASZtow dotyczy ta dyskusja.
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • iksik2
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 844

                    #10
                    MisiekWAW, tak ASZtów ale ze swoim ALH nie chciałem kolejnego topica w tym temacie zakładać Na razie znalazłem że jak sprzęgło to Sachsa, ale jeszcze nie namierzyłem nic właśnie na temat czy sam docisk i ew tarcza pomaga a jak tak to na jak długo http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...g%B3o&start=15 Tylko szkoda że nikt nie odpowiedział na ostatni post jaro
                    o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                    Komentarz


                    • #11
                      ASZ, nie ASZ - sprzeglo to sprzeglo i kazde ma swoja wytrzymalosc i jakies parametry. Jak w nizszych temperaturach sa problemy to nalezy nie palowac na sile tylko poczekac az tez sie rozgrzeje. Albo jak stac to zmienic na mocniejsze.

                      Komentarz

                      • arthek
                        Classic
                        • 2007
                        • 28

                        #12
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        Zamieszczone przez arthek
                        Czyli przy "zdrowym" sprzęgle po virusie nie powinien się pojawiać żaden poślizg sprzęgła, przy żadnych obrotach ? Nawet jak jest zimno ?
                        Sprzegło ARLa jest większe ? Do ASZeta wchodzi plug&play ?
                        (pewnie trzeba zmieniać kpl : dwumas , docisk, sprzęgło) :roll:
                        sprzegło po 180kkm nigdy nie bedzie miało fabrycznej wytrzymałości
                        sprzegło od ARL jest identyczne

                        u mnie przy przebiegu 50kkm wymieniono tarcze a nie docisk jak u arciego i tez sie uspokoilo i pomimo 190KM i 400Nm trzymało bez problemu
                        Witam Misiek WAW, tu Arthek (vel Fobiarz) :szeroki_usmiech
                        Właśnie zacząłem się rozglądać za kompletem naprawczym :P i tak:

                        koło dwumasowe:
                        SACHS: 2294 003 001 lub 2294 003 341 ( no właśnie w dwóch miejscach podają mi inne numery ?! Nie wiem które jest właściwe ?)

                        Tarcza+docisk:
                        SACHS: 3000 846 201 lub NK 1347112 ( no właśnie w dwóch miejscach podają mi inne numery ?! Nie wiem które jest właściwe ?)

                        Łożysko zintegrowane z wysprzęglikiem:
                        SACHS: (3182 997 901)

                        Może mi ktoś podac numery części do mojego ASZeta 2002 r Golfik IV ? (offcourse SACHS )

                        Cena za komplet to ~ 1800 plnów.To dużo czy mało ?
                        Ile robocizna ? (rząd wielkosci)
                        Ma toś doświadczenie w temacie ?

                        I tak dla pewnosci: jeśli sprzęgło jest ok, to soft + zimno nie powinno powodować poślizgu sprzęgła ? :roll: ( zakładając lightowe niutki > 370 Nm /2500 obr/min )

                        Dzięki wielkie za wszelkie info.

                        Moze mi ktoś pomóc w temacie nr czesci , albo podać źródło z którego mógłbym skorzystać ?
                        Jakie są ceny obowiązujące w/w części obecnie ? Cena za komplet to ~ 1800 plnów.To dużo czy mało ? U kogo szukać najlepiej ? :roll:


                        Pozdrooofka
                        Powered by Gnój !
                        Variantsport by Ali MT Katowice
                        Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
                        1,9 TDI ASZ ++
                        162 PS @ 369 Nm

                        Komentarz

                        • Nexus6
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4847
                          • Volkswagen

                          #13
                          arthek, po ostatnich problemach Sachsa z dwumasami do TDI VP sugerowałbym Ci rozejrzeć się za produktami LuK'a (wielokrotnie pakowanymi w pudła Sachsa :diabelski_usmiech )
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Zamieszczone przez Nexus6
                            arthek, po ostatnich problemach Sachsa z dwumasami do TDI VP sugerowałbym Ci rozejrzeć się za produktami LuK'a (wielokrotnie pakowanymi w pudła Sachsa :diabelski_usmiech )
                            Eeee a ja do luka to przekonania nie mam. Sachs w corbie wytrzymywal duuuzo wiecej niz powinien a to tylko 228mm. W Golfie 4 znajomego NOWE LUKA jednomasowe (taki komplet) sie slizga przy 350Nm a sprzeglo ma 10tys...
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • Nexus6
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4847
                              • Volkswagen

                              #15
                              rob555, jak jednomasowe to raczej Valeo, a nie LuK

                              a Sachs miał wtopę z dwumasami i wycofał towar z całej Europy - tak gdzieś pod koniec czerwca tego roku

                              miałem tego pecha i przerobiłem to na sobie :evil:
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                Zamieszczone przez arthek
                                Witam Misiek WAW, tu Arthek (vel Fobiarz) :szeroki_usmiech
                                siema :zlosnik:

                                Zamieszczone przez arthek
                                I tak dla pewnosci: jeśli sprzęgło jest ok, to soft + zimno nie powinno powodować poślizgu sprzęgła ? :roll: ( zakładając lightowe niutki > 370 Nm /2500 obr/min )

                                Dzięki wielkie za wszelkie info.
                                u mnie na sofcie Wojtka - 400Nm przy 2500RPM i delikatnym narastaniem z dołu nic się nie ślizgało k
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • bendi
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 465

                                  #17
                                  jak pisał Arci9 miałem oczywiście problem ze sprzegłem. Około 60kkm temu wymieniałem tarczą i docisk (nr katalogowy ARL) i jakieś 3 miesiące temu kilka razy mi się powtórnie poślizgnęłeło przez kilka dni. A potem przeszło i już ze 3kkm spokój. Generalnie jak się ślizga to bym wymienił i po zawodach. Sachs ARL z dociskiem kosztuje około 800-850 zł więc nie ma tragedii a po 180kkm to nie wypada narzekać, że już czas. Ma modzie jeżdżę od 110kkm.

                                  MisiekWAW,
                                  Byle do grudnia
                                  no właśnie, zdradzisz dlaczego? STI czy Cuperka? A moze Tiida Type R - piekna jest :rofl .
                                  Outlander
                                  była OII 4x4 BMM
                                  już nie ma Octa ASZ super fajna była

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bendi
                                    MisiekWAW,
                                    Byle do grudnia
                                    no właśnie, zdradzisz dlaczego? STI czy Cuperka? A moze Tiida Type R - piekna jest :rofl .


                                    STI to to niestety nie będzie lacze i tym bardziej mnie to boli że dzięki uprzejmości Yarka w sobotę poupalałem jego STI na torze w Słomczynie i naprawdę są to niesamowite wrażenia :shock:
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • ZipY
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 875

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Doba
                                      Hehhe to o dziwo sprzęgło w mojej Szkodzie wytrzymało 250tys km i był to oryginał od nowości. Nawet nadawało się jeszcze do jazdy
                                      Wszystko zależy od sposobu jazdy

                                      Jak sami doskonale wiemy, dodawanie gazu gdy sprzęgło do końca nie jest puszczone - robi bardzo szybciutko SWOJE i poślizg sprzęgła jest niemal pewny w bardzo krótkim czasie
                                      http://www.misiak.art.pl http://www.myspace.com/krzysztofmisiak http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Misiak

                                      Komentarz

                                      • rafalus
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1140
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        A co moze byc powodem(ponizej wyjascienie) drgan?

                                        Jak ruszam bez gazu dochodza jakies dziwne drgania gdzies z okolicy silnik/podloga,
                                        zaczelo sie po zatkaniu EGra? Efekt jest powtarzalny jak ruszam na jedynce z mala iloscia gazu lub bez? Gdzie moge zamowic 2 takie rurki zamiast egra na dolnym ślasku?

                                        [ Dodano: Pon 12 Lis, 07 11:42 ]
                                        podlaczylem sie poniewaz ktos zasugerowal sprzeglo
                                        nowy cSIMC od Aliego
                                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                        Komentarz

                                        • jaro4444
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 508

                                          #21
                                          Zamieszczone przez iksik2
                                          Tylko szkoda że nikt nie odpowiedział na ostatni post jaro
                                          To ja może odpowiem:
                                          1. Co do sprzęgieł 240 mm (ASZ, ARL) to istnieją dwie drogi:
                                          - komplene sprzęgło od Sharana ASZ,
                                          - docisk i tarcza Sachs Performance (sprzęgło SACHS 881864999980 i 883082999753)
                                          Tu chłopaki to mocno rozważają: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...er=asc&start=0

                                          2. Co do sprzęgieł 228 mm (TDI VP) to istnieją dwie drogi:
                                          - komplet Sachs taki jak wspominaliśmy 2289 000 041 (przenosi na pewno ok 330Nm i więcej) ,
                                          - jednomas + sprzęgło G60 lub VR6 (z dociskiem i tarczą VR6 przenosi nawet 400Nm i więcej), tu masz omówione co i jak zrobić:
                                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                          Komentarz

                                          • iksik2
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 844

                                            #22
                                            jaro4444, dzięki. Po południu z tematem powalczę. Dla mnie w tym momencie 300 niutków z mojego ALH to max i więcej nie będzie (w tym samochodzie). Zresztą jeszcze nie robię sensacji, po prostu będę wolniej się rozpędzał Ale chce już temat wcześniej co nieco rozeznać..
                                            o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                                            Komentarz

                                            • Bond
                                              Ambiente
                                              • 2004
                                              • 136

                                              #23
                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              Zamieszczone przez iksik2
                                              Tylko szkoda że nikt nie odpowiedział na ostatni post jaro
                                              To ja może odpowiem:
                                              1. Co do sprzęgieł 240 mm (ASZ, ARL) to istnieją dwie drogi:
                                              - komplene sprzęgło od Sharana ASZ,
                                              - docisk i tarcza Sachs Performance (sprzęgło SACHS 881864999980 i 883082999753)
                                              A tu trzecia, ponieważ myslę że 2 poprzednie były by za słabe jak dla mnie
                                              Wzmocniony docisk dodatkową sprężyną

                                              Sprzęgło czas zmienić, trafiło na ul.Młocińską i........
                                              jeszcze nie założone, jak założe to napiszę jak mocno drewniane :lol:






                                              dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                jaro4444, omawiany przyklad z tarcza VR6 byl omawiany na przykladzie AFN'a - nie jestem mechanikiem wiec zadam pytanie - w AHF bedzie tak samo ?

                                                powoli musze temat opanowac bo moje sie kiedys pewnie skonczy i bedzie problem A nie widze gotowych rozwiazan zeby przeniesc 400-420 niutków - na tyle musi starczyc

                                                Komentarz

                                                • KruPin
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 517

                                                  #25
                                                  http://www.sklepmoto.pl/szuk.php?kat=101 Dobre ceny i porzadny opis!
                                                  Forum Leasing.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...